2010. március 29., hétfő

Könyves kérdések és válaszok


Ezúttal Andi volt kíváncsi a válaszaimra, köszönöm, hogy többek között rám esett a választása.
Egy olyan játékra hívott, amelynek a középpontjában a könyv és az olvasási szokások állnak.
Ezek az én válaszaim a kérdésekre:

1. Mi volt életed legrosszabb könyv élménye?

Hát nem irodalmi, az tuti, biztosan valami egyetemi jegyzet lehetett, esztétika vagy statika:D
Nem tudom... ha valamit unalmasnak találok, abbahagyom, és a címét is elfelejtem.

2. Mi volt az a könyv, ami eddig a legnagyobb hatással volt rád?

Száz év magány... letehetetlen

3. Olvastál már olyan könyvet, ami komolyan a frászt hozta rád és félelmet keltett benned?


Edgar Allan Poe művei: A fekete macska, Az Usher-ház pusztulása, A Vörös Halál maszkja stb. Ennek ellenére nagyon szeretem, az meg csak ráadás, hogy az összes művei mellett megvan egy gyönyörű illusztrációkkal díszített négy novellás kiadás is, ahola rajzok még jobbak, mint maga a mű. És ide sorolom még Patrick Süskind Parfümjét - A gyilkosságtól és a következményeitől borsódzott a hátam, de a leírásokat nagyon élveztem, szinte az orromban éreztem az illatokat.

4. Mit használsz könyvjelzőnek?

Van egy könyvjelzőm, az első ismerkedésem a scrapbook-kal jegyeit viseli. Ha több könyvet olvasok, akkor bármilyen papírfecni, vonatjegy, papírzsebkendő szóba jöhet, ami a kezem ügyébe akad.

5. Mikor szoktál olvasni? Otthon, munkahelyen, reggel, délben, este...?

Régebben nagyon sokat olvastam, rendszeresen jártam könyvtárba, most már sajnos nincs rá időm. Azért lefekvés előtt olvasok egy keveset... Meg mesét a gyerekeknek, Anna Peti Gergőt nagyon szeretik.

6. Mi volt az első könyved, amit olvastál?


Szerettem a komolyabb könyveket gyerekként, a gyerekirodalmat. Emlékszem, milyen mérges voltam, amikor második év végén egy mesekönyvet kaptam a tanítónénimtől a szorgalmamért és kiváló magatartásomért. Ki sem nyitottam, akkor került elő, amikor a gyerekeimnek(!!!) válogattam könyveket a mi régi mesekönyveinkből. A kérdésre válaszolva tehát : talán egy pöttyös könyv lehetett, a Kincskereső Pipitér, még alsóban.

7. Puha kötésű vagy keményfedeles?

Mindegy, bár jobban szeretem a keményebb, tartósabb borítót és a szép, igényes kivitelezésű könyveket.

8. Mit olvasol most?

Száz év magány... sokadszorra

9. Hányadik oldalon jársz?

169

10. Rajta hagyod a kezed nyomát a könyvön (belefirkálsz, véletlenül leöntöd, leeszed, egyéb barbárság)?

Szakkönyvekbe igen aláhúzok, csaillagozok... Szépirodalomba szigorúan csak ceruzával, egy kis csillagot teszek a nekem tetsző részhez... és behajtom a lap sarkát

11. Befolyásol a könyv borítója és/vagy címe, hogy elolvasd az adott könyvet?

Nem tudom... ha valami felkelti az érdeklődésemet, mindegy milyen a borítója vagy mi a címe...

12. Az oldalszám?

Régebben nem számított, most inkább a rövidebb, könnyedebb, olvasmányosabb könyveket részesítem előnyben.

13. Hátralapozol, hogy tudd, mi lesz a vége?

Igen, nem tudom megállni...

14. Volt olyan könyv, amit többször elolvastál?

Száz év magány megint, Hrabal: Házimurik, és a kedvenc íróm Mario Vargas Llosa: Pantaléon és a hölgyvendégek

15. Ért könyvekkel kapcsolatos baleset?

Igen. Kölcsönadtam, és nem kaptam vissza.

16. Eladod -ajándékozod a könyveidet, vagy mániákusan ragaszkodsz hozzájuk, akkor is, ha nem tetszik?

Régebben sokkal jobban ragaszkodtam a könyveimhez, azokhoz is, amik nem tetszettek, de ma már nem sajnálok megválni tőlük. Nagy kedvenceim könyveit pedig gyűjtöm, így van egy csomó Hrabal, Mario Vargas Llosa, Umberto Eco...

17. Még a fürdőbe is magaddal viszed az aktuális olvasmányt, vagy csak otthon olvasol, esetleg más meghatározható helyen?

Fürdőben soha, de a WC-ben igen, ha annyira jó a könyv, hogy nem bírom letenni. Régebben mindig lapult egy könyv a táskámban, és olvastam a buszon, vonaton, cukrászdában, még az utcán is.

18.Vezetsz az olvsmányaidban valamilyen rendszert, felírod-e az elolvasott/megveendő/megvett könyveket?

Még középiskolában vezettem egy A5-ös matekfüzetet az elolvasott könyvekről, a megnézett filmekről, de mikor betelt, abbahagytam. Viszont kb. 20 éve indítottam egy idézetes füzetet (A5-ös ez is, csak 1,5 cm vastag), amibe a nekem tetsző idézeteket, dalszövegeket, film -és könyvrészleteket írtam. A hatodik füzetnél tartok... Gondoltam rá, hogy nyitok számukra egy másik blogot, de arra már tényleg nem lenne időm, mert sokat kéne gépelni...



És akikre én is kíváncsi vagyok: Teebolya, Éva ,Veka

2 megjegyzés:

  1. nagyon jó volt ezt elolvasni Rólad... tudtam, hogy akadok egy-két kincsre (mondatokra) nálad... a Száz év magány-t én is kedvelem és jó az idézetes-füzet ötlete is... én régebben papírra irtam és kitettem a szobám falára... aztán mikor belémivódott, lecsereéltem... de volt olyan, hogy a szobám tele volt fotókkal és papírokkal... jó volt ábrándozni, olvasgatni az ágyból ébredés után

    VálaszTörlés
  2. Hú köszönöm szépen, hogy gondoltál rám. Úgy látszik van azért aki figyeli a blogolásom, mert többen csalogattok, hogy beszéljek! :D Most már tényleg beszállok mindbe! Nagyon jó volt olvasni a könyvélményeidről, élveztem! :D

    VálaszTörlés